Translate

duminică, iulie 10, 2011

La râul Piedro am şezut şi-am plâns. de Paulo Coelho

Am mai citit o carte de Paulo Coelho. De data asta am găsit într-un punct al cărţii apropierea sa de o anume bisercă care se inscrie drept creştină, în mijlocul unei regiuni cu credinţă catolică, dar care foloseşte vorbirea în limbi, ca mijloc de eliberare a eului şi apropierea de Dumnezeu-dragoste.
Nu m-aş putea dezlănţui într-o, astfel de eliberare a spiritului. Vorbesc destul de mult aiurea şi nu mă jenez dacă spun pentru a mă elibera, lucruri care ori se înţeleg greşit ori determină o părere proastă despre mine. Poate sunt prea indiferentă faţă de părerea pe care o fac, poate sunt prea critică faţă de ceilalţi ca să mă deranjeze ce cred alţii despre mine, poate am o părere prea sigură despre relaţiile interumane bazate pe interesul reciproc ca să mă tem de alte influenţe, poate... dar nu m-aş simţi bine într-o astfel de reuniune.
Dar să vorbesc despre carte. Coelho spune ca personajele sunt imaginate. Nu se bazează pe acest ritual introdus tangenţial în acţiune. Este vorba de cultul femeii, Dumnezeu mama si Imaculata conceptie. E o poveste care, mie mi se pare foarte putin posibil sa fie adevarata, dar frumoasă. Ca orice carte are ceva din sufletul autorului dar bine împrăştiat atât în femeia care poveste la persoana I cât si în bărbatul care schimba femeia care începe să iubească. Apare si Brida, acea femeie complet dezinhibată care este opusul eroinii din roman, dar fugitiv. Cartea este scrisă în stilul lui Coelho şi dacă îti place stilul lui, îţi ăplace şi cartea. Altfel nu o înelegi.
E o carte care se sprijină pe un Dumnezeu mai mult sau mai putin ortodox.

5 comentarii:

  1. m-am tot gândit de câteva zile dacă să-ți scriu sau nu... am citit și eu cu ani în urmă cărțile lui Coelho și am fost încântată de ele. Asta înainte de a deveni creștină. Acum, chiar zilele trecute am găsit prin bibliotecă una care-mi scăpase și am rupt-o bucăți și am aruncat-o la gunoi (am făcut acest lucru cu toate cărțile oculte care-mi mai rămăseseră prin bibliotecă)

    Poți să spui că sunt extremistă (și nu ai fi singura :) ) dar eu le consider oculte și periculoase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, credinta mea este foarte sigura si nici un Coelho nu mi-o poate zdruncina. Nu cred in magie !
    Daca ai rupt o carte inseamna ca te temi de acea carte. Si te temi pentruca il crezi pe Dumnezeu, pe Isus cel care pentru tine reprezinta iubirea, binele, legatura cu lumea de dincolo, la fel de puternic ca si "raul" (nu-i pronunt numele)
    Dumnezeul din imaginatia mea stapaneste si binele si raul, de aceea nu ma tem de magie si o privesc ca o distractie si la fel ca orice distractie, o cred periculoasa doar daca e consumata in exces si fara discernamat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cherie, nu din frică am rupt cartea ci doar pentru că Dumnezeu ne spune că nu trebuie să existe niciun obiect ocult în casele noastre. Ne spune asta pentru a ne proteja.

    Ai dreptate, răul e puternic și dacă îi oferim prilejul să se manifeste o va face fără să se lase rugat. Dacă te temi sau nu de magie n-are nicio importanță, este ca și cum ai spune că cel care nu crede în legea gravitației poate să se arunce de la etajul 10 fără probleme.

    RăspundețiȘtergere
  4. sau mai bine un ex concret. Dacă aleg să nu ascult de vocea Duhului Sfânt (care-mi spune să arunc cartea) pierd contactul cu Dumnezeu și nu-i mai aud vocea.

    "Oile Mele ASCULTĂ glasul Meu" (Ioan 10:27).

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar o carte scrisa de un scriitor este totusi un roman, Reusit sau mai putin reusit nu este o "magie"
    Orice ai crede tu, eu zic ca exagerezi si asta ca sa te asiguri ca esti crestina, ca nu te intorci la "necredinta"...
    Daca esti adepta lui Cristos, daca el este Dumnezeul, ar trebui sa privesti lumea cu indulgenta, sa crezi in dragoste si iertare. Eu am impresia ca sunt mai iertatoare decat multi care se cred trup si suflet pentru Isus.
    Cautarea magicului in ritualurile invocate de Coelho mi se par aiureli si cam traznite. Par ocupatii de oameni care nu prea stiu cum sa isi cheltuisca timpul si banii. Nu neg ca ar putea fi chiar periculoase in anumite circumstante si nu ma amuza treaba asta dar nu vad cum mi-ar dauna mie. Doar atunci cand crezi te pot zapaci.

    RăspundețiȘtergere