Translate

marți, martie 25, 2014

Scriu iar despre ce mai citesc. Este o carte despre “Moştenitorii Profetului Mahomed, Cauzele dchismei dintre şiiţi şi suniţi” scrisă de Barnaby Rogerson. E interesantă.
După ce am citit despre perioada apariţiei şi definirii religiei creştine până prin anii 500, o privire asupra apariţiei Islamului cu 100 de ani mai târziu, în zona Medina-Mecca este foarte potrivită.
Cartea mi se pare foarte bine scrisă în privinţa ilustrării perioadei şi a obiceiurilor vremii.
Mă uimeşte mulţimea de femei soţii şi concubine ale “Profetului” şi descrierea Aişei, soţia-copilă care la moartea profetului de 60 ani avea 18 ani ...
Mereu încurcam suniţii cu şiiţii, dar de acum nu voi mai face această greşeală.
Am citit de curând două cărţi despre religia creştină scrise de autori de religie musulmană şi mie îmi place curajul cu care aceştia abordează religia. Barnaby Rogerson este englez, probabil oarecum creştin  şi abordează problema foarte spinoasă a islamului. 
Sunt multe aspecte intr-o “ograda” care se văd  mai bine de la “fereastra vecinului”....

 

Niciun comentariu: