Translate

vineri, aprilie 24, 2009

Jurnal de blog .

Am terminat cartea "Ma numesc Rosu" , premiul Nobel 2006, in stilul meu - frunzarit. Desi mai pastrez ideea ca premiul este influentat politic am reusit sa apreciez cateva calitati la acest roman.
1. Evidentiaza ca autorul a facut un studiu aprofundat al stilului miniaturilor ce ilustreaza cartile din spatiul islamic intr-o anumita perioada, studiu care prin roman a fost expus intr-un mod mai atractiv, mai viu decat intr-o carte de pura specialitate,
2. Desi nu mi-a placut prea mult naratiunea la persoana intai pentru toate personajele din roman, oameni si lucruri, metoda a avut un scop in ochii autorului si este o originalitate trebuie sa recunosc ( remarc importanta textului cu care s-a prezentat asa zisa cerneala rosie, specialitate importanta in pictura miniaturilor in discutie, text care a dat de altfel si titlul cartii "Ma numesc Rosu")
3. Povestea care se vrea tipica pentru epoca din care s-a ales naratiunea este draguta chiar daca a rezultat doar o schita.

3 comentarii:

  1. :) Mi-ai starnit curiozitatea, daca o aflu o citesc.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca este chiar de starnit curiozitatea, dar bine-ne-am-cunoscut !
    Si eu am fost in vizita la tine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  3. :))))Eu cred că din orice citeşti ai ceva de învăţat.:)

    RăspundețiȘtergere