Translate

sâmbătă, aprilie 11, 2009

Jurnal de blog - Versetele Satanice.

Am citit primele 160 pagini din carte si intrucat un capitol s-a incheiat m-am gandit sa cercetez lucrurile pe care nu le prea stiusem anterior lecturii. Al_Lat, Uzza si Manat erau clar trei zeitati femenine din lumea araba preislamica dar habar nu aveam despre ele asa ca am cautat pe internet informatii suplimentare si am dat de o recensie a romanului Versetele Satanice care pe de o parte mi-a confirmat tot ce intelesesem si pe de alta parte fac inutile comentariile mele ulterioare. Asa ca voi citi pentru mine restul romanului si las pe eventualii rataciti pe blogul meu sa citeasca recenzia din care am extras un citat :
http://www.totalsubiectiv.ro/recenzie.html

“ Din cele 650 de pagini ale cărţii apărute la Editura Polirom în 2007, în traducerea Danei Crăciun, mai puţin de 100 cuprind povestea profetului Mahound. Aceste o sută de pagini au fost suficiente ca legea islamică să îl declare pe Rushdie vinovat de ateism, apostazie şi conspiraţie împotriva Islamului.”
___________


Jurnal de blog.
Am parasit Versetele Satanice pentru un roman care a luat premiul Nobel in 2006 ! Oare sunt eu lipsita de cultura? Ce o fi ca nici asta nu imi place? Ma rog, cred ca pot sa citesc totusi cartea, dar...nu ma pasioneaza.
I-am spus sotului ca las "Versetele" si trec la o carte care avand premiul Nobel e o garantie ca se poate citi. Ma gandeam ca e din 2006 iar cei care acorda premiul Nobel sunt un juriu de prestigiu. Credeam ca daca juriul a citit cartea pot sa o citesc si eu. Sotul meu a spus insa ca nu este ceva sigur...Si a avut dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu