Translate

joi, mai 07, 2009

jurnal de blog-Portocala mecanica


O carte interesanta. Subiectul este expus pe coperta a doua si poate fi citit. Eu voi scrie ce impresie mi-a facut cartea.
Este o carte interesanta dar ce tarziu am ajuns sa o citesc. Citesc carti care sunt scrise de scriitori care s-au nascut acum un secol, carti pe care trebuia sa le citesc cam acum 20 de ani. Oare tineretul le mai citeste? Pe asta cred ca o citeste. Violenta este in ascensiune in mediul nostru si se savureaza.
Cartea este scrisa intr-un stil mult diferit fata de ceea ce spunea Maugam ca se concepe un roman.Este stilul american, modern. Nu analizeaza personajul principal ca un subiect veridic si chiar povestea este un fel de SF. Important este strigatul de revolta al omului care vede ca violenta este in tendinta de generalizare iar guvernul accepta violenta in politie aplicata de fosti infractori ca mod de reeducare. Important este mesajul, "ce sa facem?"
Libajul cartii este un argou tras din cuvinte rusesti schimonosite si prescurtari specific americane. E un limbaj obositor dar care creaza atmosfera. Personajul principal un tanar de 16 ani pentru care crima si violul este o simpla distractie nocturna prin care in afara de distractie isi face si rost de bani este creionat ca un animal fara constiinta si chiar cand ajunge sa nu mai poata suferi violenta nu o face din constiinta ci ca un alcoolic, ia medicamente care ii produc voma atunci cand recidiveaza. Realitatea nu este asta, dar oricine are acest gand atunci cand aude despre atrocitatile unor criminali.
Si cum spuneam, cartea este interesanta.

4 comentarii:

  1. Mă bucur că te-ai hotărât să prezinţi astfel de cărţi. Mi-am notat şi eu titlul... Un sfârşit de săptămână cât mai plăcut îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ştiu dacă aş avea răbdarea s-o citesc.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristian Lisandru si Stargates,
    Va multumesc pentru comentariu. Nu sunt un bloger care am subiecte interesante si daca comentez pe blogurile voastre o fac pentruca scrieti ceva ce imi place.
    Daca ati ajuns pe aici si tot cititi ce scriu poate va foloseste informatia. Va dati seama daca cartea discutata de mine v-ar interesa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai că am descoperit că ai poezii şi texte frumoase.
    Ai talent aşa că la...muncă!:)))

    RăspundețiȘtergere