Translate

marți, iunie 09, 2009

Golful Havana.
















Altă carte bine scrisă. Despre autor ştiam doar ceea ce scria si pe copertă, este autorul bestsellerului Gorki Park, o carte după care s-a facut filmul (pe care l-am vazut, cartea n-am citit-o).
Cartea desfăşoară cu mult realism o acţiune într-un stat comunist, Cuba, acum după evenimentele din 1989. Multe detalii sunt caracteristice locului si mentalităţii oamenilor de acolo si se vede că nu scrie decât despre ceea ce cunoaste (nu vreau să spun că ar fi o poveste adevărată)
Eu care am trăit în comunism, chiar dacă în România si nu în Cuba am simtit realismul atmosferei si chiar mi-am amintit multe detalii uitate despre "epoca de aur" si am făcut comparatie cu ce este acum.
Autorul a cunoscut comunismul si stie bine cum se fac averile acum după ce maica Rusia a lăsat câinii slobozi.....
Actiunea, cât să nu aflaţi ceea ce trebuie să rămână necunoscut pentru a vă determina să cititi cartea este scrisă pe coperta alăturată, eu descriu impresiile mele.
E o carte care se foloseste de un motiv politist doar in masura in care asta face subiectul “captivant”. De fapt vorbeste despre lumea noastră care este o lume de spioni si trădători. Nici dragostea nu iese din aceste două ipostaze, poate chiar simultan existente în acelasi om.
Insă depinde de cum privesti ....Iar asta este doar părerea mea.

3 comentarii:

  1. Gorky Park mi-a plăcut. Ceea ce înseamnă că ar trebui să caut şi acest roman... Mai punem unul pe listă, într-un moment în care sunt cam aglomerat. Dar întotdeauna este nevoie de lectură...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristian, exista perioade cand citim si altele cand scriem. Probabil acum pentru tine este mai important sa scrii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Încerc să le combin... O zi fără lectură este, totuşi, una pierdută...

    RăspundețiȘtergere