Translate

sâmbătă, iulie 04, 2009

Sa incepem prezentarea...GERGELY ISTVAN



Un articol aparut azi la Ziarul Online Viata Libera din Galati merita mentionat deoarece se ocupa de faleza si sculpturile de acolo mai documentat decat mine :
http://www.sisnet.ro/index.php?page=articol&id=9363

Apoi sa continui si eu prezentarea pozelor facute de mine.
Atunci cand am vazut prima oara acei colosi din placi de otel forjat torsionate si sudate ciudat, nu mi-au prea placut. Nici acum nu imi plac toate aceste “creatii” dar am inteles ca pentru acei tineri ca si pentru acel timp, lucrurile au fost ceva indraznet. Caut sa descifrez ce voiau sa spuna, ei care se uitau la lumea de dincolo de cortina de fier cu invidie. Aproape toti sunt de origine maghiara.
Alaturi am poza unei lucrari, se numeste “Ecran”anul 1976. Sunt atatea lopeti cate porunci sunt in legile lui Moise. Este obligatia muncii care era pe atunci o prefacatorie. “Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc”, asa se vorbea. “Ecran” pare ilustrarea unei situatii “jucate artificial” . Un fel de mascarada a muncii.
Autorul lucrarii, Gergely Istvan. Am gasit pe internet un sculptor nascut in anul 1939 si un anunt la ziarul Faclia de Cluj:
“ Cu tristete ne despartim de cel care a fost sculptorul GERGELY ISTVAN - artist si om de tinuta exemplara. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. Sincere condoleante familiei.”
Si acum ma impresioneaza. . .

3 comentarii:

  1. Pare intr-adevar incarcata de simboluri acea sculptura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sculptorul nu ma mai poate contrazice...

    RăspundețiȘtergere
  3. citesc! ma bucur de blogul d-voastra ! apreciez ce ati facut si ce faceti !
    imi este de folos !
    " Galaţi in Imagini " (pagina facebook)

    RăspundețiȘtergere