Translate

marți, noiembrie 02, 2010

A doua zi.


Am ramas tot in zona Marii Galileii. Adi, ghidul nostru a tinut sa ne duca sa mancam peste. Noi, adica eu, Cici si Coca am fi vrut o croaziera, chiar si preotul ar fi fost incantat dar a fost cum a vrut Adi.
De dimineata am plecat la muntele unde s-a petrecut schimbarea la fata, acolo unde este un asezamant ortodox, al romanilor. Am plecat de dimineata sa luam taxiul de undeva unde era coada si am asteptat mult. La asezamantul romanesc aproape toti am dat sa ni se citeasca acatiste pentru noi cei vii si pentru cei morti. Eu am dar doar pentru mama, tata, bunica si parintii lui Luky, toti morti. Aici eu am plans gandindu-ma ca daca nu murea mama nu mergeam in excursie. Si am plans ! Am plans !
Am fost in Cana Galileii, am vazut si am fotografiat biserica cu cele 8 fericiri scrise pe pereti si am identificat pe cea de a 9-a care lipsea. In Cana Galileii am mers pe jos prin oras si am vazut strazile si orasul. Unora nu le-a placut caci a fost obositor dar mie mi-a placut
Am fost la Capertaum, am vazut ruinele sinagogii din timpul lui Iisus, ale casei lui Petru, ne-am pozat balacindu-ne in apa Galileii si am cules scoici. Am vazut un sat de beduini, am mai cumparat diverse si am fost la carciuma cu peste unde noi (cele trei gratii, Cici, Coca si Cherie) n-am mancat peste dar am baut suc, bere si niste snitele de ale noastre la un alt local, alaturi de al grupului. Nu toti au mancat pestele acela cu oase si salate de tot felul.Cam mizerie in zona localului !
Dupa masa aceea cu peste, de la carciuma am plecat spre Iordan si ne-am botezat. Sigur in cea de a doua zi aproape pe innoptate ne-a botezat parintele si ne-a sfintit apa din Iordan. Coca s-a imbracat in rochie alba, lunga, desi nimeni nu i-a cerut isr botezul era doar o simulare simbolica. Am venit la Bucuresti in geamantan cu o sticluta de apa din Iordan sfintita. Intre croaziera si botez parintele a ales botezul. Acolo, pe pamantul arid, calcaros si plin de ruine am simtit ca pasim in locul unde a trait cel pentru care venisem. Acolo unde era amenajat locul de botez era un magazin de unde am facut ceva cumparaturi ca daruri din Tara Sfanta. In drum, inainte de botez, am vizitat si o biserica ruseasca unde am vazut niste culturi de mango si de nu stiu ce, dar iconitele si toate lucrurile erau foarte scumpe acolo asa ca de la biserica ruseasca n-am cumparat nimic. Nici nu ne-am inteles cu ei la vorba.
Adi ne-a facut atenti la diferenta dintre culturile localnicilor care erau faramitate si lucrate familial si ale lor, ale evreilor, mari, lucrate cu masini. Totul este irigat cu apa din Marea Galileii caci acolo nu ploua iar evreii au inceput un proiect mare de tratare a apei din Marea Mediterana pentru a obtine apa pentru irigatii. Conducatorii lor isi dau mult interes pentru a face ceea ce trebuie din tara aceea arida spre deosebire de ceea ce au facut arabii pana acum la chiar si acum (ca sa nu mai vorbesc de cei din tara noastra)
Am dormit la acelasi hotel King Solomon unde bufetul suedez ne imbia cu multa si foarte diversa mancare. Unii au cules curmale din jurul hotelului caci curgeau din palmieri, dar noi, cele trei nu am stiut decat dupa ce am plecat ce era pe acolo.

Niciun comentariu: