Translate

sâmbătă, octombrie 30, 2010

Prima zi

Incerc sa-mi amintesc pe zile ce am vazut.
Prima zi
Ghidul israelian, Adi, a fost un evreu nostim, vesel si bonom. Ne-a luat in autocar, 51 de persoane, doua grupuri, unul de 31 (care platisem 550 euro pentru 5 zile)si altul de 20 persoane (care platisera 780 euro pentru 7 zile). In grup avem un preot cu sotia sa si o maicuta.
Trecem prin Tel Aviv si cateva anexe ale orasului printre care si Petas Tikva unde sta un foast coleg de facultate al sotului, Weiss Dan. Am constatat ca nu am roamingul activat desi eu credeam ca se activeaza automat asa ca nu pot telefona nici lui nici acasa. Voi pleca cu sticla de palinca pe care voiam sa i-o dau inapoi in Romania. Vizitam situl roman Cesareea, fac poze, mergem la muntele Carmel si vizitam manastirea Carmelitelor, grota lui Ilie si biseica Stella Maris, gradinile si templul Bahai (unde am stat mai mult), apoi Cana Galileii, biserica catolica a bunei vestiri, casa lui Iosif si atelierul lui de tamplar, izvorul unde Maria s-a intalnit cu ingerul, etc. Am vizitat o biserica ortodoxa greaca pictata de fratii Morosanu, am trecut prin Magdala satul Mariei Magdalena, Cred ca am vizitat si Nazaretul cu biserica minunilor, am cumparat vin. Am luat un vin dulce, apoi am aflat ca exista si vin sec asa ca am luat si vin sec o sticla. Deoarece din cel dulce am luat doua sticle si nu voiam sa car prea multa greutate am baut cu „fetele” una din sticle. Nu am intrat in biserica ortodoxa caci preotul voia sa cumparam vin de acolo si noi sub indrumarea ghidului am luat de la magazin. Preotul se pare ca pe acest motiv era certat cu ghidul nostru mai de mult timp.
Ne-am cazat la Tiberias, hotel King Solomon cu balcon spre marea Galileii unde am fotografiat rasaritul soarelui (din balco) si am mancat de abia mai puteam, in special prajituri ceea ce nu mai mancam de mult din cauza de sanatate... Nu ne-am prea indepartat de hotel. Fiind vineri totul era pustiu.

Niciun comentariu: