Translate

sâmbătă, octombrie 30, 2010

M-am intors din Israel.

Am fost in pelerinaj, asa se spune cand mergi la mormantul lui Iisus. Acolo te rogi Dumnezeului tau. Acolo este locul unde se intalnesc cele 3 religii care slavesc divinitatea in trei nume diferite, Iehova, Dumnezeu si Allah. La plecare ma rugasem de Dumnezeul meu sa ma ajute sa-l inteleg pe Iisus. Pentru mine Iisus, asa cum am mai spus, este simbolul crestinismului. Este omul care prin suferinta si jertfa este indumnezeit, dar nu este Dumnezeu. Poate gresesc asa ca am cerut lui Dumnezeu sa ma ajute. Nu prea m-a ajutat. Nu am avut nici o revelatie dar totul a fost placut. Ma bucur ca am reusit sa merg acolo.
Eu nu prea ma rog cu convingere caci am un antecedent. Cand aveam aproximativ 13 ani, am dat niste examene. Nu eram o eleva stralucita dar nici slaba la invatatura La fizica eram chiar buna caci imi placea obiectul. Cu o zi inainte de examen profesoara ne-a chemat la scoala sa ne explice suplimentar doua subiecte spunandu-ne ca daca ne cade unul din acestea si credem ca nu-l stim sa schimbam biletul. In ziua examenului am trecut pe langa o biserica catolica, l-am vazut pe sf. Anton cu copilul in brate si am intrat sa ma rog. Nu stiam ce sa cer asa ca am cerut sa nu-mi cada cele doua subiecte. Nu ma mai rugasem niciodata pentru un examen si nici acum nu era ceva necesar dar auzisem ca asa se face. Eram convinsa ca Dumnezeu asculta ce il rogi. Am tras un bilet dar spre uimirea mea cuprindea unul din subiectele pe care cerusem sa nu-mi cada. Profesoara vazand uimirea de pe fata mea mi-a schimbat biletul dar la al doilea bilet mi-a cazut si celalalt subiect . Cerusem sa nu-mi cada doua subiecte si imi cazusera amandoua !!! Uimirea mea era totala. Am raspuns si am stiut asa cum as fi stiut si primul subiect dar profesoara care vazuse mutra mea a crezut ca nu-l stiam. De atunci am ramas cu ideea ca nu trebuie sa ma mai rog pentru ceva important caci Dumnezeu face exact pe dos de ce ii cer eu si nu trebuie sa risc. Mai tarziu m-am gandit ca poate Dzeu voia sa-mi spuna ca nu trebuie niciodata sa ma rog pentru ceva ce pot face fara ajutorul lui. Totusi am continuat sa ma rog, dar pentru lucruri minore pe care daca Dzeu nu mi le asculta nu era nici o nenorocire.
In Israel toti ne-am pus biletele cu dorinte in zidul plangerii, iar la manastiri am dat acatiste.
Si eu m-am rugat pentru cateva lucruri. M-am rugat ca mama si tata sa imi apara in vis ca sa ma mangaie si sa afle cat ii iubesc, ca luky, sotul meu, sa fie la fel de sanatos ca acum cel putin pana mor eu, sa traiesc sa vad daca se intampla ceva in 2012 si sa mor usor. Aici este singurul lucru de pe care il doresc mult, sa mor usor... Dar la o adica toti murim si pana la urma, cat de usoara este moartea, vom vedea...
Pana acum nu am visat nici pe mama nici pe tata.
Nu cred ca Dzeu imi asculta dorintele caci face doar ceea ce crede el ca este bine si mereu pare ca asa cum a facut el este mai bine dacat cum l-am rugat eu. Cand ceva nu imi convine trebuie sa ma gandesc care a fost ratiunea lui cand a facut asa. Totdeauna trebuie sa fie un scop.
La aeroport, cand am plecat din Israel am avut doua neplaceri, mi-am pierdut ochelarii si mi-am pierdut rotile de la valiza cu rotile. Ochelarii i-am pierdut din neatentie, mi-au cazut din buzunar si asta este suparator caci asa pot pierde lucruri mult mai importante. De valiza stiam ca asa se va intampla, chiar ma gandisem ca trebuie sa scot rotile daca nu vreau sa le pierd dar mi-a fost jena de ce ar crede ceilalti.
Deci asa inteleg eu mesajul excursiei, n-am avut nici o revelatie, nu aici gresesc eu, dar pentru a deveni mai buna trebuie sa fiu mai atenta la ceea ce fac, sa nu ma mai reped ca proasta si sa dau mai putina atentie la ceea ce pot crede ceilalti. Trebuie sa fac mereu ceea ce trebuie.
Si acum sa trec la pelerinajul adevarat ! Ce multe sunt de povestit !

12 comentarii:

  1. Ce invidiez pentru vizita in Israel. abia astept sa ne mai povestesti

    acum despre rugaciune, parerea mea este ca nu trebuie s-o confundam cu superstitia, adica ca e nevoie sa citim biblia ca sa aflam pentru ce trebuie sa ne rugam si pentru ce nu ar trebui sa ne rugam. de ex. in Biblie vei vedea ca intre noi si cei care au murit nu exista nici o legatura si ca Dumnezeu nu-si doreste ca noi sa comunicam cu cei care au trecut dincolo. Daca ne rugam in sensul asta parerea mea este ca altcineva ne poate raspunde la aceasta rugaciune, Dumnezeu in nici un caz pentru ca e contrar voii Sale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Biblia este impotriva unor persoane care se folosesc de asa zisele convorbiri cu mortii ca sa faca vraji, Imi este imposibil sa cred ca Dumnezeu este impotriva ca eu sa o visez pe mama mea sau ca mama sa ma ajute daca ar putea.
    Poate sa spuna orice popa ca este pacat eu nu cred.
    De fapt eu sunt convinsa ca nu raspunde mama la chemarea mea ci doar eu insami,De fapt am si explicat cum cred ca functioneaza acest mecanism. Nu este logic ca mama sa mai poata face ceva de acolo de unde este, dar asa cum nici Iisus nu cred ca ne raspunde dar noi speram si ne inchipuim ca ne ajuta asa si mama...imi inchipui, Este o alinare sa cred.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu vreau sa fiu pisaloaga sau sa incerc sa te conving de adevarul meu, ci doar sa il afirm.
    Ca Dumnezeu sa ne poata "restaura" prima etapa necesara este sa ne dea convingerea ca am pacatuit. (Isus a fost precedat de Ioan Botezatorul care i-a indemnat pe evrei la pocainta). Abia dupa ce avem aceasta convingere Dumnezeu are, ca sa zic asa terenul propice pentru a ni se revela.
    Dumnezeu ne arata unde gresim nu pentru a ne face sa ne simtim vinovati ci doar pentru ca numai asa ne poate "aduce" in zona in care ni se poate revela. De aceea eu cred ca cele 10 porunci au fost printre cele mai mari cadouri pe care Dumnezeu le-a facut umanitatii. Daca nu cunoastem ca pacatuim nu inseamna ca nu pacatuim ci doar ca nu cunoastem adevarul. Si doar adevarul ne poate elibera.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela, dar bineinteles ca sunt convinsa ca sunt pacatoasa, deaceea nici nu vreau sa existe ceva dupa moarte, vai de capul meu daca ar exista judecata asa cum spune biblia. Eu ma pocaiesc, regret si caut sa nu fac rau, dar cred ca cele 10 porunci precum si toate invataturile bibliei sunt date pentru viata asta si nu pentru viata de dincolo.
    Eu cred ca l-am gasit pe Dumnezeu. Nu este la fel cum il vezi tu, poate nu este la fel cum il vad prietenele mele sau preotul care a fost cu noi in pelerinaj, dar eu cred ca l-am gasit.
    Nu esti pisaloaga, poti incerca sa ma lamuresti, chiar te rog, dar dece crezi ca eu nu l-am gasit pe Dumnezeu ? Daca luam biblia unde Dumnezeul meu nu corespunde ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Departe de mine sa afirm ca nu l-ai gasit pe Dumnezeu. Uneori nu reusesc sa fiu atat de clara precum as vrea, uite de ex. mie mi-au trebuit mai bine de 2 ani ca sa pot crede ca avortul e un pacat, ca eu nu puteam sa-l vad decat ca o libertate de expresie.

    Nici vorba sa ma consider mai putin pacatoasa decat tine sau decat alti oameni. diferenta este (daca este) ca eu stiu ca Dumnezeu m-a iertat. Si m-a iertat nu pentru ca as fi meritat sau pentru faptele pe care le-as fi facut, ci doar pentru ca Isus a murit (si) pentru mine pe cruce.

    sigur invataturile bibliei sunt pentru viata asta, dar ceea ce facem in viata asta determina destinul nostru etern.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce telepatie ! Sa stii ca ma gandeam ce putea sa te convinga ca esti atat de pacatoasa incat sa interpretezi biblia cu atata vinovatie si mi-am inchipuit ca asta ar fi motivul. Chiar ma gandeam ca daca ar fi sa ma pedepseasca Dzeu pe mine pentru aceste pacate, (am mai multe avorturi si nici o nastere) ar trebui sa ma faca sa traiesc acele vieti pe care le-am luat...
    Dar in nici un caz nu mi-as putea inchipui ca Dzeu ma va ierta pentruca Iisus a murit pe cruce pentru mine. Este un nonsens !E si o nedreptate cumplita !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu credeam ca dau impresia ca interpretez biblia cu vinovatie, credeam chiar ca o interpretez cu prea multa libertate :). Pentru ca ma simt libera, stiu ca Dumnezeu m-a iertat, stiu că păcatele mele sunt spălate si ca nimic nu mă mai poate separa de dragostea pe care Isus o are pentru fiecare dintre noi.

    Cum sa nu crezi ca Dumnezeu te poate ierta? singurul pacat de neiertat este hula impotriva Duhului Sfânt (matei 12:31) Nu e nici un non sens, Dumnezeu ne iubeste pe toti si doreste sa ne ierte, trebuie sa acceptam insa aceasta iertate. Ar fi pacat ca Isus sa fi murit degeaba, pentru ca noi, in orgoliul nostru consideram ca jertfa lui nu e suficienta ca sa fim iertati.

    ps. e imposibil sa-l intalnesti pe Dumnezeu si in acelasi timp sa consideri ca nu esti iertata.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca m-am exprimat gresit. voiam sa zic ca pretuiesti mult iertarea si ma gandeam ca esti un om bun, doar atat. Ai multa dragoste si asa cum zice Iisus cui iubeste mult i se iarta mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. sigur ca pretuiesc iertarea, e minunat ca Dumnezeu ne-a iubit atat de mult incat l-a dat pe singurul Sau Fiu ca sa moara pentru noi. De aceea ma straduiesc sa am o viata cat mai curata posibil, pentru ca e singurul mod pentru a-i multumi. Nu zic ca si reusesc, dar nu asta conteaza ci doar dispozitia inimilor noastre.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ca sa-l cauti pe Dzeu trebuie sa ai un motiv, sa ai nevoie de el, ca sa-i multumesti lui Dzeu, trebuie sa ai un motiv,trebuie sa fii fericit. Nu vad dece un om nefericit i-ar multumi lui Dzeu.
    Credeam a ai avut sufletul incarcat de nemultumiri si vina asa ca atunci cand l-ai gasit pe Iisus ai simtit ca viata capata un rost ca esti fericita, (poate copilul facut din credinta ti-a adus o fericire neasteptata), dar zici ca nu este asa.
    Cred ca nu l-ai gasit pe Iisus prin cautari personale ci alaturi de o grupa de oameni asemenea tie.

    RăspundețiȘtergere
  11. cred ca as putea chiar sa spun ca nu l-am cautat pe Dumnezeu, sau mai degraba ca l-am cautat o perioada, nu l-am gasit si am lasat-o balta. eram convinsa ca nu exista.

    Pe urma s-a nascut baietelul meu, si asta m-a schimbat in mod total, dar (ca de obicei) intr-un mod imprevizibil. Încă de la varsta de 2 saptamani Bădiță (că așa îi spunem noi) a început să aibă tot corpul acoperit cu eczemă (o formă de alergie cu cauze necunoscute după spusele medicilor alopați). Am consultat tot felul de medici: pediatru, dermatolog, generalist... pe urmă am trecut la medicină paralela, homeopat, naturopat, osteopat... si evident situatia a ramas neschimbata.

    Pana la urma am descoperit de una singura pe internet care era cauza: laptele de vaca. (il alaptam si eu consumam lactate). inainte de a implini 1 an am fost la urgenta si pentru prima criza de astm (tot alergic). Surpriza a fost ca la aprox 2 saptamani dupa ce am eliminat produsele lactate din alimentatia mea pielea lui a devenit fina ca a bebelusilor din reclame. Toti medicii alopati sau paraleli :) m-au dezamagit. asa ca mi-am pierdut total si definitiv increderea in ei, si am luat-o pe alte cai (gen biologie totala). incepusem sa ma adancesc din ce in ce mai mult in ocultism cand la un moment dat am avut revelatia, brusca si fara nici un preaviz ca tot ceea ce afirma new age de ex. e de fapt o contrafacere a bibliei, iar revelatia asta a fost atat de puternica incat in momentele alea am simtit efectiv prezenta lui Dumnezeu in viata mea. si de aici a inceput totul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu tot nu vad dece ai inceput sa vezi altfel lucrurile dar fiecare are calea sa de a ajunge la Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere